Tripje naar Sneek, vrijdag 12 mei 2023

12 mei 2023 - Sneek, Nederland

Vanochtend werden we tegen 07:00 uur wakker, en zoals afgesproken, was het ontbijt al voor de deur in een houten kratje klaar gezet. Heerlijk ontbeten met verse jus, eitjes en uiteraard “süker-stoete’’ (fries suikerbrood) Na het ontbijten, douchen zijn we naar Harlingen gegaan, wat zo’n 25 minuten vanaf Sneek is. In Harlingen hebben we langs de havenzijde gewandeld waarna we naar het centrum gingen. We vonden een lekker lounge terrasje, terwijl de zon op doorbreken stond. Koffie en appelgebak gingen er goed in. Harlingen is een mooie oude havenplaats, met nog veel oude gebouwen. We hebben het “Hannemahuis” museum bezocht, daarin wordt van alles verteld over het ontstaan van Harlingen. Tegen half 2 zijn we weer terug gereden. Tegen kwart voor 3 zijn ook Dennis, Bo en Mason aangekomen. Nadat ze waren ingecheckt, konden we naar het terras  de zon scheen nu volop. Een heerlijke namiddag met nu volop zon, en tegen half 6 konden we aan tafel. In proeflokaal Sneek hebben we heerlijk allerlei hapjes (tappas) gegeten. Tegen 8 uur gingen we weer richting de appartementen waar Mason zo langzamerhand toe was aan zijn slaap. Straks drinken we nog een kop thee of koffie met Bo en Dennis, en dan morgenvroeg volgt de 11-merentocht voor mij. Ik heb er zin in, zeker nu het erop lijkt dat het goed fietsweer gaat worden. Zie de foto’s en video’s van vandaag, een hele leuke dag.