Tripje naar Sneek - 11 MERENTOCHT zaterdag

11 mei 2023 - Sneek, Nederland

Daar zitten we dan, in ons geliefde appartement in hartje Sneek. Logement By Peek, Singel 35. Vanochtend om half elf vertrokken, zonder koffie want ‘dat doen we onderweg, met een lekker stukje appelgebak. Hebben we alles? Samen in 1 koffertje met kleding, 1 tas met mijn fietskleding, mijn fiets, fiets schoenen ( die was ik een paar weken geleden al eens vergeten) fietscomputer, hartslagmeter, fietshandschoentjes enz. Wat moet je toch veel meenemen voor een fietstocht. Zit alles erin, vroeg Hedi nog, ik heel overtuigd, jazeker 👍🏻. We vertrekken, ik stel de navigatie in, maar bij de bakker in Eefde hadden we allebei al trek in een kaas croissant. Dus maar even gestopt en weer door. Toen we Eefde uit waren vroeg Hedi “heb je je helm ook bij je”? SHIT, bedacht ik mij, vergeten. Dus snel op de eerste beste rotonde omgedraaid. James de poes dacht, goh, die zijn snel weer terug. Jammer James, zondag zijn we er weer. Op weg, en bij Zwolle richting Kampen. We zijn gestopt in Lemmer, een heel leuk Fries dorp. Daar wat rond gekeken en daarna verder richting Sneek. Om 15:00 uur konden we inchecken dus hebben we eerst nog een heerlijk broodje gegeten. Op weg naar het appartement nog even bij een bakker echt Fries roggebrood gekocht en een ‘aardbei-slof’.

Ik zit nu effe tv te kijken ( Giro d’ Italia) en Hedi, gaat even naar de kringloop hier om de hoek… Straks een terrasje opzoeken, het weer is best te doen, af en toe de zon. Vanavond eten we in Sneek, zoeken nog een restaurant.
Morgenochtend ontbijt en daarna gaan we naar Harlingen. In de middag komen Bo en Dennis en Mason ook aan en slapen in het appartement tegenover ons.

1. Dorien:
    12 mei 2023
    Leuk dat Den Bo en Mason ook komen
    Heed nog wat gescoord in de kringloop
    Jullie vandaag lekker genieten in Harlingen en van het mooie weer😘