De reis naar “Espagna” / aankomst op camping Ixaspe.

11 september 2022 - Deba, Spanje

Zondag 11 september. Vannacht de gebruikelijke gezamenlijke ‘sanitaire stop’. Om klokslag 04:12 uur gingen Hedi, Jo en ik naar het toilet, Gré bleef lekker liggen. Het was volle maan wat een heel mooi gezicht was. Hedi zei toen we terug waren in de caravan, wat een mooie volle maan hè, het was Jo niet opgevallen 😝. Na het ontbijt ruimden we alles op, en om 10:00 uur waren we klaar om te vertrekken. Zonder problemen kwamen we na 1 uur en 3 kwartier later aan in Itziar-Deba. Ondertussen waren we de Frans-Spaanse grens gepasseerd. Van de snelweg af en bij een restaurant een kopje koffie genomen. Daarna richting camping Ixaspe waar we een steil en smal weggetje naar beneden moesten. Erg smal was het daar, het was volgens mij niet mogelijk om daar tegemoet komend verkeer te laten passeren. Gelukkig voor Gré geen probleem, zelfs niet toen een aantal caravans naar boven kwamen. Nadat we ons hadden aangemeld en alle plichtplegingen hadden afgerond beneden naar plek D17 of was het nou D16? Het papiertje dat wij kregen bij de receptie was ik binnen no time kwijtgeraakt (achter het glas van de kilometer-teller geschoven) Gelukkig houdt Jo van wandelen en nagevraagd waar we mochten staan. Het maakte niet uit… In ieder geval hebben we schaduw en zon.

Toen alles was geïnstalleerd, de camper, de stoeltjes, de tafel, ging Jo een lekker soepje maken voor de lunch. Dat was heerlijk.  Nu even een ‘sièsta’  en straks gaan we naar  het strand, ( nu 25 graden) op een paar kilometer vanaf hier. In dat plaatsje eten we vast nog wat voordat we vanavond weer terug naar de camping komen. We zitten op een prachtige (geen naturistische) camping. Goede  voorzieningen en een spectaculair uitzicht vanuit het zwembad kijk je zo op de Golf van Biskaje. Misschien later nog een nieuw blog over de middag en avond. “Hasta La Vista”  Buenas Dias! 😜