17 september BIJZONDERE DAG

18 september 2022 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Gisteren was de verjaardag van Dennis Posma en de verjaardag van Jo van Wolde. Dat maakt de dag natuurlijk extra speciaal. Donderdagavond, 16 september konden we voor het eerst weer in onze caravan slapen, is ook wel weer lekker natuurlijk, het voelt zo wie zo  altijd als ‘thuiskomen’ op Valdrome Soleil. Gisterochtend na lekker geslapen te hebben, ontbijt met een vers broodje en 2 croissantjes, we hadden alleen jam en Nutella voor op brood, maar omdat ik ook eitjes had gekocht, toch een lekker ontbijtje. We moesten  boodschappen gaan doen en namen eerst  een lekker kopje koffie. Toen kwam er een whatsapp gesprek binnen, en kregen we jarige Dennis aan de lijn, met Mason op schoot. Geweldig, het lijkt net of Mason ons echt wel herkent, maar niet snapt dat we slechts beelden op afstand zijn. Na het gesprek gingen we naar Jo en Gre, en stond er al heerlijke taart op tafel. Een gezellige drukte met Jo als ‘jarige Jet’  en verder Gre, Kim en Tess, die Jo al hadden verwend met leuke presentjes. Daarna gingen Hedi en ik op weg naar  de supermarkt, waar we een korting kregen omdat we daar gisteren nog hebben getankt. Na het boodschappen doen heb ik de auto even door de wasstraat laten gaan, die zag er niet uit na zoveel dagen onderweg.

Toen we weer terug waren op de camping, boodschappen hadden uitgepakt gingen we verder met in  de caravan wat klusjes te doen. Heed repareert de ritssluitingen want die stiknaden laten op sommige plekken al los. We beseffen dat de tent misschien nog een jaartje of 2 meegaat en dat we dan aan een nieuwe voortent toe zijn. Doordat het hard waaide (mistral wind) kregen we het niet echt warm, Hedi had zelfs hele koude handen. “Zet maar even een lekker bakje thee, dan krijg ik mijn handen wel weer warm”, zo gezegd, zo gedaan. Tegen half 5 gingen we toch maar even naar het terras, al stond er nog steeds veel wind. Er waren al wel bekenden dus vonden we een plaatsje aan tafel bij John en Lizzy, Jaany en Jos en spoedig sloten ook Bob en Corrie aan.  Gisteravond waren we uitgenodigd om mee uit eten te gaan met Jo en Gre en Kim en Tess, ter ere van Jo’s verjaardag. We voelden ons wel heel vereerd en het werd ook een geweldige avond in een nieuw hotel restaurant dat Kim had ontdekt, prachtig gelegen in de “middle of nowhere”, dus over smalle weggetjes waarvan je dacht we zijn helemaal uit de route. Op sommige delen van de weg heb ik de auto zelfs op stand “off-road” gezet. (Op de terugweg bleek dat we ook via Livron-Sur-Drome een betere weg konden nemen)

We hebben heerlijk gegeten, voor iedereen was het een verrassing om te zien hoe geweldig dit hotel restaurant was gelegen. In de eetzaal waar we zaten konden we 180 graden om ons heen kijken. Het eten, de bediening was allemaal geweldig, het bleek dat ze pas een jaar geopend zijn. Jo heeft nog gesproken met de eigenaar en kreeg een heel pakje visite kaartjes mee, er zullen nog veel gasten van Valdrome Soleil dit restaurant gaan bezoeken. We hebben bij Jo en Gre thuis nog even een ‘afzakkertje’ gedronken, een Williams-Birne, heerlijk likeurtje, waarna  we lekker zijn gaan slapen. Morgen komen Raymond en Dorien, ook echt weer iets om naar uit te kijken. 😘 groetjes Bonne