Donderdag 15 september Prachtige stranddag /

15 september 2022 - Cap d'Agde, Frankrijk

Vanochtend heb ik doorgeslapen tot 08:15 uur. Eindelijk wakker geworden zonder pijn in de onderkaak. ( last van verstandskies, dit keer rechtsonder)  Goede uitvinding Paracetemol, ook goed tegen een klein katertje, De Puech Haut rosé was namelijk erg lekker gisteravond. Nog even klagen … we mogen eigenlijk niet klagen, wat hebben we het goed met elkaar. Het hele sanitair hier op de camping is zwaar beneden peil. Vieze toiletten en het ruikt niet bepaald fris ook niet bij de douches. Maar goed, je kan niet alles hebben.
De zee is fantastisch, we liggen op bedjes aan de rand van de zee. De golven rollen zo het strand op , tot onder onze ligbedden! En ohjee, mijn slippers verdwenen zo in de golven, maar ik had meer oog voor het biertje. Die heb ik wel net kunnen vastpakken voordat die in de golven verdween. Maar wat is het lekker om op je bedje te liggen met  koptelefoon op, luisteren naar Paul Carrack’s “Groovin”, Chris Rea’s “on the beach” of John Denver en Placido Domingo’s “Perhaps love”. Heerlijk om muziek te luisteren en een beetje om je heen te kijken naar de zee en de eindeloze stroom wandelaars zien langskomen. De bedjes die Gré had gehuurd hadden dikke matrassen, heel comfortabel dus. Met Hedi  de zee in geweest, door de golven heen gesprongen en gedoken. Maar van al dat springen en duiken wordt de eetlust wel weer opgewekt. Hadden we gisteren niet een restaurantje gezien met van die lekkere kippetjes aan het spit? Gevonden, maar te druk en geen mooi uitzicht op de zee. Jo vond een mooi plekje, Gré liet zijn oog vallen op prachtige schalen met verse garnalen, en dan een schaaltje met aioli erbij, delicatesse!
verder nog een pizza voor Jo en Gré en een schaal met spaghetti Bolognese voor Heed en mij. Dat was wel weer genoeg, we moeten natuurlijk  een plekje vrij houden voor dat lekkere kippetje, of die toch maar voor morgen bewaren? Na het eten weer lekker aan het strand en lekker uitbuiken. Het is ook zo heerlijk om dan lekker weg te doezelen, en in slaap te vallen met op de achtergrond het geruis van de zee. Na het middag tukkie gingen we nog een lekker ijsje eten. De dames gingen nog even winkelen en Gré en ik alvast weer terug naar de camper. Zo is een heerlijke, ontspannen en “luie” vakantie dag al weer snel voorbij gegaan. Vanavond zoeken we nog een lekker restaurantje, Hedi heeft de smaak te pakken, oesters 🦪 eten. Morgenvroeg naar het strand en dan rijden we  tegen een uur of 1 half 2  richting Valdrome Soleil. Ook  een heel  leuk vooruitzicht, in onze eigen caravan nog lekker een week nagenieten. Er zullen ook vast nog bekenden zijn en als het goed is komen ook Raymond en Dorien. Wat gezellig allemaal, nu maar weer eens afronden, tot de volgende blog, groetjes van Bonne (en Heed, Jo en Gré) 😘