Lille - Hotel L’ arbre Voyageur - Beck - Le Treport

29 augustus 2022 - Le Tréport, Frankrijk

Gisteravond heerlijk gegeten bij Le Broc du Vieux Ville in Lille. Ik had een soort van kaas-fondue, een camambert de Normandië (Isigny Ste Mere)  in de oven gegratineerd met Calvados. Daarbij gebakken aardappelen, diverse koude worst (salami, serrano ham) augurkjes stokbrood, kortom smullen.  De gesmolten camambert was heerlijk vooral gemengd met aardappel en stokbrood. Hedi stokbrood met geitenkaas en honing (gegratineerd in de oven) diverse worst en sla, kappertjes, frietjes helemaal lekker. In het hotel heerlijk geslapen dankzij airco en goede bedden. Ook het ontbijt vanochtend was helemaal af. Een heel luxe gebeuren. Een echte aanrader dit hotel van de ‘Best Western Hotel’ keten.

We vertrokken tegen 10:00 uur richting de kust, ik had het plaatsje Berck ingetoetst. Daar aangekomen zagen we gelijk dat het niet ‘The place to be was’ .  Alles heel ‘shabby’ een mislukte boulevard met verouderde kermisattracties. Er draaide een reuzenrad rond, maar er zat echt helemaal niemand in. We hebben nog bij een strandtent gezeten, en een vette hap besteld. Nou die vette hap viel echt helemaal verkeerd, binnen no time had Hedi grote vetvlekken op haar jurk, en ik kreeg mijn mond gewoonweg niet afgeveegd met servetten, zoveel vet zat er aan de uiteenrijten, kastengeest, calamaris ringen, kortom heel goor dus. BAH!!  Nooit meer naar Berck. 😒

We besloten verder te rijden naar Le Treport, leek mij wel een mooi havenplaatsje. Daar aangekomen hebben we op de ‘bonnefooi’ een hotel gezocht. De eerste de beste keus was voor ons ok. “Hotel de Calais”, het zag er wel wat gedateerd uit, maar ok het is maar voor 1 nacht.  Trouwens we hebben  wel een prachtig uitzicht op de haven. De hotelkamer is echt wel anno 1964 (kan ook 1958 zijn weet ik niet precies)  maar ok, veel hout, gele muren en een aftandse sprei daar komen we ook wel weer overheen. Nadat we ons hadden ‘gesetteld’ het plaatsje maar eens verkennen. Le Treport heeft een hele mooie kustlijn met krijtrotsen, een prachtige oude vissers haven en hele leuke eettentjes.  Aan het eind van de haven was ook een soort van opstijgende tram waarmee je boven op de krijtrotsen aankwam. Erg leuke attractie en een prachtig uitzicht. Uiteraard weer een paar ‘spontane’ foto’’s gemaakt.

Weer beneden aangekomen hadden we allebei wel trek in een tapbiertje. Gelukkig vonden we een terras waar het mogelijk was om allerlei soorten bier te bestellen. Na 1 biertje hebben we alllebei een crêpje genomen, aangezien we nog niet echt veel hadden gegeten, afgezien van die vette hap tussen de middag. Na het 2e biertje en een gezellig gesprekje met een Belgisch stelletje naast ons zijn we weer naar de hotelkamer gegaan. Ik typ nu deze reisblog Hedi speelt een spelletje op haar telefoon. Zo dadelijk gaan we eten (iets met vis gaat het worden) en dan wil ik vanavond nog enkele mooie foto’s maken van de krijtrotsen, maar dan met ondergaande zon…. Morgen reizen we verder naar Honfleur en hoe het daar is kun je morgen weer lezen, groetjes en dikke kus van 👩‍🦰 en 🧔‍♂️ (de baard groeit al aardig 😉)