Opruimdag!

23 september 2022 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Vandaag, vrijdag de 23e september ‘22 de laatste eindjes aan elkaar knopen. Opruimen, schoonmaken, extra steun stokken onder de tent, kortom tent ‘winterklaar’ maken. Hedi was al begonnen systematisch alles in te pakken en dat kan ze super goed.  Raymond en ik probeerden nog om petroleum olie te scoren maar, niet in bij de Casino, niet bij de Brico, laat maar zitten. Alles veel te duur €47,50 voor 20 liter. Dan maar naar ons Vertrouwde wijn adres in Balsac: Clairette  de Die Tradition (zie filmpje) heel leuk om weer aan te bellen (er gaat dan een auto toeter)  na al die jaren herkent de eigenaresse ons al. Daarna richting camping.  Na al het opruimen staat alles er weer goed bij, even douchen, en toen nog leuk Jeu de Boules gespeeld. Ik had nog een ‘afspraak ‘ met mezelf, ik moest 1 keer het zwembad in. Dat is gelukt. Het was pittig koud, maar wel verfrissend. (Foto)

Daarna zijn we het terras opgegaan en met veel bekenden een biertje, een frikandel schaal, bitterbal enz. Heel gezellig om nog een drankje te drinken met FIA en Andre, Raymond en Dorien, Jo en Gré, Bob en Corry, Alex en Tonnie, en nog veel meer.
Toen wachtte ons nog een heerlijke zuurkool schotel bij Jo en Gré. De stamppot was heerlijk bereid. Gehaktballen, uitgebakken  speklapjes te gek!! Daarna lekker natafelen, beetje tv kijken Wk volleybal dames. Daarna nog een keer de helling op naar de caravan. Morgen vertrekken we tegen 08:00 uur, nadat we eerst nog ontbijten bij Jo en Gré. Dan… 1050 km in 1 dag naar Eefde. We zijn het gewend, dus komt helemaal goed.
Lekker slapen dus, en morgen gezond weer op!! Dikke 💋💋💋 namens Hedi, Bonne. Morgen meer nieuws over de terugreis.