Dag 21 van Le Lavandou naar Valdrome Soleil

29 september 2023 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Vanochtend waren we op tijd wakker. Moest ook wel omdat er een aardige reis op het programma stond. Maar ook omdat we ook nog naar het naturisten strandje wilde gaan. Gré was al gewassen en gestreken toen ik de camper uit kwam. Jo was al met de koffie bezig, kortom volop bedrijvigheid. Gré en ik gingen naar de bakker en daarna verse jus d’orange bij de Carrefour, een hele mooie supermarkt. Toen we terug kwamen hadden Hedi en Jo de gedekte tafel al in de zon klaar gezet. Na een heerlijk ontbijt pakten we alles in de camper, behalve de zwemtas, die ging mee de auto in. We mochten de camper laten staan tot in de namiddag. Op weg naar het strand wilden Hedi en Jo nog even langs de winkeltjes, Gré en ik gingen lekker op het terras voor een kop koffie.
Op een gegeven moment zag ik volgens mij (de anderen niet) Tom op de fiets langs rijden. Zal wel niet zo zijn geweest.🤨 we liepen nog even met de dames mee het eerste winkeltje in. In no time had Hedi een korte spijkerbroek voor mij gespot. 20 euro. Omdat de pashokjes bezet waren, paste ik de broek ergens tussen de kledingrekken. De verkoopster kwam er bij staan en volgens mij zei ze dat het een damesmodel was, maar dat het best goed stond. Ook maakte ze een grap dat er een rits in zat dus …. Op dat moment kwam Gré binnen lopen. Hij had een hele mooie short aan, voor 15 euro. Zo hadden we allebei op de nuchtere maag al een koopje gedaan. Hedi en Jo winkelden door, wij zochten een terras op aan de rand van het strand. Na een uur of zo kwamen Hedi  en Jo terug, beiden met wat tasjes in de handen…. Ook gescoord dus. Tevreden gingen we op weg naar het strandje zo’n 8 km verderop. We reden door een kleine winkelstraat, de dames achter in slaakten de ene kreet na de ander. “Wij zijn hier nog nooit gewest”, zei Jo. “Moet je kijken wat een mooie kleding winkels” zei Hedi. Ik moest echt  een beetje snel doorrijden. Ze waren in staat om uit te stappen en nog even een paar winkels in te gaan.

We kwamen tegen 12:00 uur aan bij het strand, nadat we met moeite een plek voor de auto hadden gevonden. Omdat Jo al 4 bedjes had gereserveerd, waren we zeker boven een plek. Alleen konden we niet lunchen omdat het restaurant vanaf 12:00 tot 18:00 uur bezet was.
dit restaurant ligt op een mooie plek, ivoor in de hoek van de baai. Het restaurant ligt op palen, boven de zee. Erg mooi dus, en dus als je niet van te voren reserveert, ben je kansloos. Er werd gezegd dat we  ook wat eenvoudiger hapjes op het strandbad konden eten. Het strandje lag in een baai, met op een afstand van 100 - 125 meter een aantal behoorlijke  jacht-schepen.  En wat gebeurde, we hadden dit een aantal jaren geleden ook al gezien, met een roeiboot werden de gasten opgehaald en op het strand afgezet. Vervolgens liepen ze door naar het terras. Hoe zo een beetje elitair? Het werd een heerlijke middag, geen gedoe met natte zwembroek, zo lekker in je blootje de zee in. Verder luieren, beetje lezen op je bedje. “Carpe Diem” dus.

We aten nog  een salade Nicoise, nog een drankje erbij helemaal goed.👍🏻 Tegen 16:00 uur gingen we richting de camping terug, hier nog even snel gedoucht voordat we vertrokken. Rond 5 uur vertrokken we richting Valdrome Soleil. Daar kwamen we tegen 9 uur s’avonds aan. Nadat we de camper hadden uitgepakt onze spullen weer in de auto hebben we nog een kopje soep gegeten. Op 1 salade Nicoise red je het niet dat hele stuk te rijden. Kopje soep met een broodje voor het slapen gaan ging er goed in. Gelukkig konden we, nadat we Jo en Gré gegroet hadden, met de auto helemaal tot bij onze caravan komen. De belangrijkste zaken er uit gehaald. Hedi maakte de bedden op. Moe maar zeer voldaan stapten we in ons bed, nu geen kermisbed op de grond maar lekker ons eigen IKEA bed. Wat zullen we lekker slapen. Tot morgen