Dag 19 stranddag dichtbij

28 september 2023 - Ameglia, Italië

Na een prachtige dag in Lucca, gingen we vandaag op zoek naar een strandje dichtbij. Dat wil zeggen, na het ontbijt met wederom heerlijk vers bruin brood, jus d’orange en heerlijke verse prosciutto ham. Jo is op verkenning gegaan en heeft een heel mooi strandje ontdekt. Dat was lopend te doen maar gezien de zware strandtas zijn we toch maar met de auto gegaan. Jo heeft 4 strandbedjes met elk 2 parasols gereserveerd. Nadat we de auto hadden geparkeerd moesten we heel veel trappen naar beneden. We kwamen aan bij een klein strand. De ‘parasol man’ wees aan waar onze plek was. Nadat we ons hadden geïnstalleerd, kon het ‘verkennen’ van de mogelijkheden beginnen. Er waren meer strandgasten maar doordat het een klein strandje was, was het niet vol. Je kon er 1 of 2 persoons kano’s huren, zogenaamde ‘sup-boards’ daarmee kun je al staand peddelen, waterfietsen en nog een soort van lucht matrassen.

Jo en ik voelden wel voor een kanotocht op zee, Hedi en Gré bleven liever op hun bedje om wat te lezen. wij huurden  allebei een 1 persoons kano. Wat verderop aan de zijkant van het strand kon je mooi tussen de rotspartijen peddelen. Nadat we dat hadden gedaan peddelden  we nog een stuk verder. Na ongeveer een klein uurtje waren we weer terug. Bij het strandje was ook een restaurant. En,… Jo had aan alles gedacht  er was al een tafel voor de lunch gereserveerd. We hadden alle 4 wel trek in een visgerecht. We zaten aan een tafel met direct uitzicht op het strand en de zee. Er werd tonijn aanbevolen, gegrild op een grill-plaat. We bestelden alle 4 tonijn ‘biefstuk’, aan beide kanten maar heel kort aangebakken. We kregen mega grote porties in reepjes gesneden tonijn. Daarbij hadden we ook nog aardappel schijfjes gebakken in de frituur, smaakte ook heel goed. De porties waren eigenlijk te veel, dus met moeite kregen we het op.  Daarna hebben we heerlijk gezond gedaan. ( in goed Nederlands: ”in de zon gelegen”) Liggen op een ligbed, schaamteloos in slaap vallen en zwetend wakker worden, met pijn je nek, schouder en rug omdat je verkeerd hebt gelegen.🤪🤪🤪

Terug op de camping moest er natuurlijk nog geklaverjast worden. De dames wilden een revanche, maar in de eerste beste partij was het alweer raak. Winst voor de mannen. Even een plaspauze, Hedi ging weer koppeltje duikelen. Helemaal opgemonterd nog een boompje dan. En….. Hedi en Jo hebben heel dik gewonnen, wij kregen geen ‘poot aan de trapper’ .  Dus sluit ik het verhaal nu maar af, “Ciao a tutti “ tot morgen. Dan het verhaal over onze reis van Italië 🇮🇹 naar Frankrijk.