Fietscross VUB Brussel

18 februari 2024 - Brussel, België

Na een heerlijk ontbijt, in hotel The Scott, hebben we eerst nog even goede regen bestendige kleding aangedaan. Het wordt vandaag een regenachtige dag en we zijn de hele dag buiten, op de campus van de VUB, waar ik in 2008/2009 de expertclass Sportmanagement heb gevolgd. Samen met Ron, mijn oud collega bij Saxion Hogescholen.
Eerst goed gekeken met welke tram we moesten gaan, en hoe dat werkt in Brussel met openbaar vervoer. Aangekomen bij de VUB, begon het al licht te regenen. Gelukkig werd er van alles uitgedeeld, gratis regenponcho’s, mutsen van de sponsor “X20” badkamers, petjes en nog meer prullaria. Bij aankomst waren de junioren al met hun cross bezig en de elite dames waren al aan het inrijden.
We hebben van alles bekeken, en kwamen uit op het terrein waar de campers van de diverse renners stonden geparkeerd. zo kwamen we ook langs de plek waar Joris Nieuwenhuis, Lars van der Haar en nog meer renners stonden. Ik ben , brutaal als ik ben, op de foto gegaan met Joris Nieuwenhuis, Nederlands kampioen veldcross, drie weken terug de no.2 van de WK in Tabor. Joris komt uit Zelhem en ik vertelde hem dat Hedi daar ook vandaan kwam. Hij kende haar niet zei hij, maar vond het wel bijzonder om iemand uit Zelhem in Brussel te treffen.

Bij de prijsuitreiking zagen we Jos Verschueren, de programma manager van de expertklas, met wie  ik menig excursie naar Londen mede heb georganiseerd voor onze 2e jaar Sportmarketing studenten. Altijd joviaal, gastvrij en met humor die Jos. Ondertussen zagen we dat de elite mannen aan het inrijden waren, en ik zag Lars van der Haar aan komen. Ik liep snel naar de rand van het parcours en riep “Kom op Lars”’ Allee! Ik denk hij herkent me vast nog wel, want Lars heeft 2 jaar bij ons op de Topsport academie gestudeerd. (Wel in 2009-2010 trouwens) Hedi zei: “hij herkent je vast niet, en daar had ze gelijk in”. Alleen wilde ik daar niet aan en toen Lars 10 minuten later weer langs fietste zette ik het weer op een:”Kom op Lars”! Ik meende te zien dat hij toch mijn kant op keek en ik verwachtte “Hee, Bonne, jij ook hier?” Maar dat gebeurde uiteraard niet 😝. (had Hedi wel goed gezien)  ik dacht wacht maar. Elke keer als hij langskomt ga ik je toeroepen “Kom op Lars!”
we hebben veel heen en weer gelopen rond het parcours. Mooie sportbeelden, wat een zware inspanning is dit, de veldcross. Overal camera’s omdat het “Life” op tv wordt uitgezonden (Sporza) kreeg ik het idee om zodanig een plek te vinden waar ik zo wie zo op tv zou verschijnen. En inderdaad ik was een aantal keren goed in beeld 😩 Raymond heeft het gefilmd, Hedi ergerde zich een beetje aan mij maar moest er ook wel om lachen. 😅 Al met al een geweldige middag, afgesloten in de grote biertent, waar het een complete ‘après-cross’ feest was.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten in Brasserie Ommegang in het centrum van Brussel. Uiteraard nog een lekkere Tongerlo erbij. Omdat het heel hard regende zijn we met de taxi naar het hotel teruggegaan. (Volgens mij reed die chauffeur hartstikke om en zijn we ‘genaaid’.)  Als ik ergens een hekel aan heb, is dat het wel. Maar ja, soms zit het mee en soms ook niet. Morgen rijden we weer terug naar Nederland, hopelijk komen we de files rondom Brussel een beetje vermijden.

1. Bo:
    19 februari 2024
    Ik moet altijd heel erg lachen om jouw verhalen Bonne!
  2. Jo:
    20 februari 2024