Dag 29 Weer thuis

7 oktober 2023 - Zutphen, Nederland

Gisteravond waren we tegen 18:30 uur weer thuis, na toch nog een paar kleine files te hebben gehad. Het was een mooie thuiskomst, Dennis was er, en Siem was onderweg maar kwam ook al vrij snel aan. Den en ik hebben een Chinees gehaald. Hij wilde eerst niet mee, maar nadat Dennis hem in de ‘opbrenggreep’ had hebben we de Chinees achter in de auto gelegd. We hadden flinke honger, maar 2 loempia’s, 2 porties babi Pangang , 2 x nasi erbij, 1 mihoen Singapore en 1 grote kroepoek waren toch wat te veel gerechten. De rest van de chinees hebben ik in de koelkast gelegd. Dus nog liefhebbers voor een portie babi pangang met nasi, het  zit nog in de verpakking. Alle gekheid op een stokje maar idit verhaal wil ik nog een aantal hoogtepunten terughalen die wij de afgelopen 4 weken hebben meegemaakt.

Koblenz:: hele mooie (alt) stad, onze Airbnb keek uit op de Rijn en lag in een klein dorpje iets buiten Koblenz. We keken vanaf het balkon op de Rijn en zagen menig plezierboot, grote Rijn aken voorbij varen. Ik heb altijd graag aan het water willen wonen, ik weet nu weer waarom. De fietstochtjes langs de Rijn, De bootreis op de Rijn, Das Deutsches Eck (waar Rijn en Moezel samen uitkomen bij Koblenz) De kabelbaan naar de overkant, je zweeft als het ware boven de Rijn,  het hele gemütliche zorgden voor  een hele leuke start van onze rondreis/vakantie.

Rothenburg ob der Tauber:: Prachtige stad, de oude binnenstad is in takt gebleven, moet je echt zien, we hebben daar door heel wat straatjes gebanjerd, een echte  aanrader. Onze Airbnb,  een vrijstaand huisje, naast een boerderij was prachtig en de eigenares was super gastvrij met allerlei tips. Zou ik zo nog een keer naar toe gaan.

Füssen:Grote stad, ligt aan het eind van de Romantische Strasse. Het hotel konden we moeilijk vinden maar bleek achteraf midden in het centrum te liggen, maar hoe kom je daar met de auto. In Füssen hebben we de Tegelbergbahn naar, je raadt het al, de Tegelberg genomen. Prachtig uitzicht van boven, kastelen in de verte, paragliders die van de berg aflopen en zo het dal in zweven. En niet te vergeten onze voettocht / klimtocht naar beneden, de spierpijn die ik daar heb opgelopen kwam mij een dag of wat later niet echt van pas. Hier showde Hedi een geheel nieuw soort uitrusting, in een lange rok met tasje om de schouders en hippe sneakers, werd ze door  heel wat doorgewinterde bergwandelaars wat vreemd aangekeken.

Stiefenhofen / Oberstaufen: Hier hebben we heel veel plezier gehad, de “Vieabtrieb”, de ontmoeting mat Jan Roetgering en zijn kornuiten was super gezellig. Ik heb hier mijn ‘lederhose’ gekocht, geweldig. Het feest in die “Blockhütte” zal ik niet snel vergeten. Lachen met pijn in de kaken. Onze Airbnb lag ook prachtig, een schitterend uitzicht, en een hele sympathieke eigenaresse, Utah. Dieptepunt van de vakantie vond hier ook plaats, dat ik mijn pasjeshouder met bankpassen, rijbewijs en de hele mikmak ben kwijtgeraakt. Maar ook wel bijzonder, dat de pasjes zijn gevonden en terug gebracht naar het politiebureau, er zijn gelukkig ook nog heel veel goede mensen!👍

Innsbruck:prachtige stad en Oostenrijk een heel mooi land. Daar gaan we dus echt nog een keer naar toe, wat een uitzichten van bovenaf de bergen. Met de “Nordkette-Bahnen” naar boven op de “Seegrube” 1905 meter. Komisch dat we eerst in de verkeerde kabelbaan zaten en eerst naar beneden gingen en vervolgens naar boven. Van de Seegrube naar beneden geklauterd/ want wandelen kon je het niet noemen, wat had ik daar last van mijn kuiten en bovenbenen, kwam  nog door de afdaling in Füssen. De springschans in Innsbruck op geweest, ik ga de “vierschanzen - toernooi “ met de aankomende kerst goed volgen natuurlijk. Onze “Tiny-house” was wel de mooiste overnachting plek van de hele vakantie. Gelegen aan de Natterersee was het iedere keer weer een genot om naar terug te komen na al onze uitstapjes. Ons uitstapje naar “Mieders” waar we met de “Serlasbahnen” naar boven gingen naar de “Kopperneck” en met de Rodelbahn naar beneden, wat een ‘kick’ was dat.

Lerici: We moesten 1 nachtje ergens ter overbrugging slapen. Bleek achteraf dat de overnachting die we daar vonden  praktisch in hetzelfde plaatsje was. Ontmoeting met Jo en Gré, hele gezellige week met mooie uitstapjes naar Cinque Terre, de schitterende plaats Lucca, mooie strandjes, de altijd weer dramatische klaverjas wedstrijden “mannen tegen de meiden”, het heerlijke eten in de Italiaanse restaurants. Enig ‘minpuntje’ was onze  slaapplaats in de camper🤣.

Le Lavandou: Via een prachtige kustroute, langs de bloemen rivièra naar San Remo, uitkomend in het voor ons zeer bekende Le Lavandou op camping Saint-Pons. Heerlijk gegeten in het restaurant naast de camping, Tevergeefs gezocht naar “Tom’s Place”, maar wel het naturisten strandje gevonden. Daar nog genoten van een heerlijke strandmiddag. Diezelfde namiddag naar Valdrome Soleil gereden (zo’n 4 en een half uur rijden) Le Lavandou zouden we zo nog een keer naar toe gaan.

Valdrome Soleil: is altijd weer ‘thuiskomen’, veel bekenden van al wat jaren geleden ontmoet, gezelligheid op het terras tegen 5 uur,  de caravan waar we al jaren plezier van hebben, de ontbijtjes in de voortent en als het nog wat koud is dan lekker de “Sibro” kachel aan. De wandeling naar de Chute de la Druise, het geweldige weer,  maakte dat we nog wel een week langer hadden willen blijven. Maar aan alle vakanties komt een eind, en aan de Reisverhalen ook. Lieve mensen ik hoor dat jullie met plezier de verhaaltjes hebben gelezen, ik vond het heel leuk om te doen. Voordeel van het opschrijven is, dat ik het af en toe nog kan teruglezen, want soms ben ik wel wat vergeetachtig 😆. Tot de volgende “reislogger” dat zal dan in 2024 zijn!!!

Bonne

1. Willem Huisintveld:
    8 oktober 2023
    Was toch een prachtige vakantie, bedankt voor het meekijken.
  2. Bonne Posma:
    8 oktober 2023