Dag 28 Terugreis

6 oktober 2023 - Schimmert, Nederland

Vanochtend om Half 6 wakker, Hedi sliep nog, maar door een beetje te draaien in bed werd Heed ook wakker😀 Dus opgestaan, we hoefden niet veel te doen, dankzij dat Hedi gisteren alles goed had georganiseerd. Hoeslakens  er af, alvast schone molton voor volgend jaar erop. In onze ochtend jassen, liepen we met handdoek naar de douches. Het was best behoorlijk fris. Even toiletteren, douchen en klaar!🚿daarna nog even terug naar de caravan om tenslotte alles af te sluiten. Het was nog vrij donker toen we tegen 06:30 uur rustig wegreden, de auto had ik gisteren al geparkeerd op de parkeerplaats. We moesten nog wel tanken en daarom gingen we binnendoor naar Aouste, om daar te tanken bij de Brimarché.  Rijdt er net een bus voor ons de weg op, daar zaten we dus achter, je ziet niets en het schiet niet op. Gelukkig bleek het een schoolbus te zijn, die af en toe stopt om wachtende scholieren op te pikken. Dus we waren er snel langs, trouwens wel bijzonder dat de scholieren in Frankrijk al zo vroeg moeten klaarstaan om naar school te kunnen.

Nadat we getankt hadden kon de reis pas echt beginnen. Totaal 1035 km naar het Kazerneplein in Eefde.,ik zei tegen Heed:” zullen we af en toe een tussenstop maken?” Dat vond ze wel een goed idee. Dus dat hebben we dan ook maar gedaan, anders wordt zo’n rit wel lang toch? 🤣 we reden de A6 op bij Valence, richting Lyon. Eerst rustig op de weg maar in Lyon was het zoals verwacht wel druk, vooral bij de tunnel, de ochtendspits was al volop bezig. Na 215 km de eerste stop, die maken we eigenlijk altijd net voorbij Macon bij Tankstation La Salle de Macon. Daar zit een hele goede ‘Starbucks’ met heerlijke verse croissants, echte jus d’orange en heerlijke espresso koffie. We waren er ook wel aan toe, immers zonder ontbijt weg gereden. De reis verloopt heel gladjes, nergens file. In Frankrijk nog wel bij een tankstation gestopt, de benzine meter gaf aan nog voor 110 km aan benzine. Luxemburg was nog zo’n 100 km, ik durfde de gok niet te nemen dat we vlak voor Luxemburg zouden stranden met een lege tank. Overigens vrienden van mij weten, dat ik wat dat betreft wel eens stunts heb meegemaakt. Ik gokte er dan op, dat het met de benzinemeter op 000 nog best een stukje verder kon…. (Kan ik nog een leuk verhaal over vertellen)
Nadat we hadden getankt, even een broodje genomen met wat frisse jus d’orange en weer verder. In Luxemburg opnieuw getankt, per liter 1,55 euro. Dus vol tanken, want zo’n meevaller pik je graag mee. Rond 4 uur reden we Maastricht al voorbij, de eindtijd wordt volgens de navigatie 18:07!  ( als we geen files krijgen??) We hebben nog wel even gewisseld, Hedi rijdt nu en ik type dit verhaal. Wanneer we thuis zijn gaan we maar wat van de Chinees halen. Altijd lekker na een lange reis Babi Panggang nassi,  kroepoek erbij. Je eet je in 15 minuten zo vol, en…. Je hoeft gelijk de eerste weken geen Chinees meer.. 🥢

We verheugen ons echt op weer thuis komen, fijn om iedereen weer te zien. Morgen nog 1 verhaal met een terugblik in vogelvlucht op deze hele mooie, heerlijke vakantie waar we zoveel mooie plekken  hebben bezocht, nieuwe ontdekkingen hebben gedaan,  vaak heerlijk hebben gegeten, en veel  fijne mensen hebben ontmoet.

T O P ! ! 👌

1. Willem Huisintveld:
    6 oktober 2023
    Hedi en Bonne, welkom thuis!
  2. Bonne Posma:
    6 oktober 2023
    Dank Willem! Wanneer begint jullie reis?
  3. Rene Bakker:
    6 oktober 2023
    Ik ken nog iemand heeeeel erg goed die wel eens een gokje waagt met een lege benzinetank midden in een sneeuwlandschap in Nederland. Maar ik noem geen namen Karin 🤣