Dag 24 maandag 2 oktober Dak reparatie, Fia maakt de naden van de tent deur op de naaimachine

3 oktober 2023 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Het filmpje van de gadget is inmiddels geplaatst!! Kijken hoe het werkt. Conclusie, eigenlijk werkt het ding helemaal niet zo goed, zeker niet als je een ei hebt dat behoorlijk stomp van vorm is. Dus bij dezen, voor het hoogste bod mag de eier-schaar weer weg.

Vanochtend (maandag 1 oktober) afgesproken om met Gré naar Crest te rijden om bij de ‘zwembad-boer’ speciaal tape te kopen om de scheuren van het dakje mee te repareren. Hedi heeft de tentdeur eruit gehaald. Fia (vrouw van André is heel handig met de naaimachine en bood aan de stiksels vast te  naaien.)  André had een goed werkplan, want één van ons moest het dak op, dat werd Hedi, want zij is lichter.👅  Met een ladder die via de vlonder van Bart-Jan (buurman boven) op ons dakje werd gelegd op een ondersteunende balk waar de ladder op moest komen te liggen op het dakje, en daar weer een plaat van 80 bij 80 ontstond er een werkplek voor Hedi. Toen we alles hadden geïnstalleerd moest eerst de plek waar het tape opkwam worden ontvet. “Dasty” ontvetter kwam daarbij goed van pas, Leve de Wibra!! Natuurlijk eerst laten opdrogen, anders plakt de speciale tape niet. Na de middag hebben we  weer actie ondernomen. André als opzichter ging weer mee naar boven, Hedi zal het tape gaan plakken, op toch nog meer scheuren dan we gedacht hadden. Dat had alles te maken met het gewicht dat op de ladder kon en uiteraard ook een beetje met het feit dat Hedi toch ietsjes technischer is dan ik ben.  Hedi bleek het plakken niet verleerd. Als een volleerd verpleegkundige werden alle scheuren en scheurtjes vakkundig dicht getapet. Dat heb ik natuurlijk nog wel gefotografeerd. Mooi dat dat ook weer voor elkaar is, een zorg minder, als het in de herfst / winter slechter weer wordt hier hoeven we voor lekkages niet bang te zijn. Daarna hebben we de tentdeur weer in de voortent gehangen, alle stiksels zitten weer goed dicht, dankzij FIA. Nadat we alles weer hadden opgeruimd was er tijd voor ontspanning, dat wil zeggen wat lezen, luieren. Dat hebben we tot 5 uur volgehouden want toen was het “T-Time” (=terras tijd)

Rond half 7 gingen wij naar Jo en Gré, wij waren uitgenodigd om Indisch te komen eten samen met Job en Anita (bekenden van de camping) Het werd een hele gezellige avond, met heerlijk eten. Job is een goede spreker, heeft ook met zijn baan te maken, als advocaat maakt hij natuurlijk heel wat mee. Hij vertelde over een innovatie op het gebied van “stroom uit de lucht halen”. Hij is CEO van het  bedrijf geworden dat speciale apparaten gaat ontwikkelen, was een heel interessant verhaal. Morgen gaan Hedi en ik een tochtje maken met de auto, wat bezienswaardigheden vanuit het verleden bekijken en wellicht nog ergens lunchen. Daar morgen weer meer nieuws over. Tot de volgende 👍