Dag 17 een relaxte stranddag

26 september 2023 - Ameglia, Italië

De dag begon heel ontspannen, rustig uitslapen, tegen 08:30 uur buiten aan de tafel, kopje koffie, thee. Gré en ik gingen met de auto een klein dorp verderop brood halen, eindelijk bruin brood. We mochten met de auto niet het dorp in, er stond een politieman 👮‍♂️ die daar streng op toe zag. Één van ons moest in de auto blijven. Gré had behalve brood ook nog hele lekkere ‘prosciutto’ ham gekocht, erg lekker op dat verse bruine brood. We hebben met zijn 4-ren bijna een heel brood op. Na het ontbijt heeft Jo en later Gré contact gehad met de camper eigenaar over het stapelbed dat niet wil zakken. We hebben er nog eens naar gekeken, maar kunnen het euvel niet verhelpen. Jammer, maar ik slaap best goed in mijn ‘kermisbed’.
tegen 1 uur ‘s middags gingen we naar het strand in Lerici. We waren er de dagen ervoor meerdere keren langs gelopen. Het strand hoorde bij een 4**** hotel, dus alles zag er picobello uit. Terwijl Gré en ik de auto weg zetten, gingen Hedi en Jo alvast de bedjes regelen en de parasols. We hebben een heerlijke stranddag gehad de zee was rustig en een heerlijke temperatuur. Je kon er ver in lopen doordat het een zandstrand was. Nadat we alles hadden geïnstalleerd bestelden we nog een drankje en kon het luieren, lezen, beginnen. Er was ook een mooie cafetaria en zo tegen 3 uur hebben we wat gegeten. De zee was zo lekker dat we er nog maar weer een keertje indoken. Tegen half 5 zijn we naar de winkel gegaan om wat kleine boodschappen te doen voor de barbecue, daarna  terug naar de camping. Nog weer eens gekeken naar de stapelbedden, maar er was geen eer aan te behalen. Tegen half 7 toen iedereen zijn dingetjes had gedaan, zich had opgefrist, naar het toilet geweest, gingen we klaverjassen. (We hadden nog geen zin om al te beginnen met de barbecue.) De gewoonte is altijd de mannen tegen de dames. De nodige rivaliteit zorgt altijd voor leuke opmerkingen en lach momenten. Klaverjassen is leuk maar dan  moet je wel goede kaarten krijgen…… In het begin  ging het nog redelijk gelijk op. Op een gegeven moment begonnen de eerste ‘natjes’ in ons nadeel te vallen. Kortom Gré en ik werden behoorlijk in de pan gehakt. Uitslag 1810 voor de dames 1340 voor de heren. Na het klaverjassen de barbecue (elektrisch) aan er  waren worstjes uit Zwitserland, die smaakten erg lekker.

We namen nog een wijntje, nog even gezellig na-kaarten, dat Gré en ik het ondanks de slechte kaarten die we kregen er toch nog zo’n spannende wedstrijd van wisten te maken. Maar eerlijk is eerlijk, Hedi en Jo hebben verdiend 🏆 gewonnen. Morgen revanche.. Ciao a Tutti

1. Bo:
    26 september 2023
    Heerlijk zeg!!
  2. Bonne Posma:
    26 september 2023
    Klopt Bo, we maken werkelijk een prachtige reis waar we veel zien. Genieten volop!