Bongiorno Sebieja

19 november 2022 - Sevilla, Spanje

De eerste avond in Sevilla hebben we het ons goed laten smaken. Een paar biertjes gedronken, daarna een mooi restaurantje gevonden en daar 3 flessen witte wijn bij het eten. (Heerlijk gegeten overigens) daarna nog even gekeken in de wijk El Arenal, tegenover ons appartement. Nog een ‘afzakkertje’ genomen en toen naar het appartement.
Vanochtend ging ik er tegen 7 uur effe uit om te plassen en kwam ik ook Raymond nog tegen, die ook moest plassen. Keken elkaar een beetje duf aan. Tegen 9 uur ben ik eruit gegaan en was iedereen ook al zo’n beetje wakker. Tijdens het ontbijt ergens in de stad vond Raymond dat het gisteravond nog wel was meegevallen met de drank …

Vandaag de wijk El Arenal weer in, en wat een prachtige stad is Sevilla. Mooie gebouwen, mooie winkels (maar daar komen wij mannen niet) en hele leuke kroegjes/ tapas barretjes. Het straatbeeld is fraai, veel mensen, typische Spaanse flamengo, ‘levend komisch straat theater’ en op een buitenmarkt heel veel kitsch voor kerstmis al te koop. Onno en ik zijn de op 2 na grootste kathedraal ter wereld in gegaan, Gré en Raymond bekeken liever het straatbeeld vanaf een terras. Wat een prachtige kathedraal, ogen kwamen we te kort, wat een rijkdom. je wist gewoon niet waar je moest kijken.

Onno en ik hadden dorst gekregen, en gelukkig is er altijd wel een leuke tapasbar in de buurt. Weer samen verder lopend, kwamen we op het idee om een boottocht te maken op de rivier de Guadalquivir. Of dat nou zo’n opwindend uitje was, daar  liepen de meningen wel uiteen. Laten we het erop houden dat we weer een uur cultuur hebben gesnoven. En veel slap geouwehoer over Swiebertje en malle Pietje en Bromsnor en Tante  Saar, die volgens Raymond nog in Vorden is begraven. Op de terugweg lopend naar het appartement, 4 gebakjes gekocht, een pak koffie en ‘thuis’ hebben we, dachten wij, dan een lekker gebakje. Laten we het erop houden dat de gebakjes er lekkerder uitzagen dan ze smaakten. Nu effe een rustmoment voor iedereen, de een gaat slapen, de ander leest wat en ik typ deze blog. Vanavond gaan we tegen 9 uur eten (gisteravond waren we veel te vroeg) en we hebben al een paar leuke restaurantjes gezien. We zullen denk ik, net als gisteren, niet zoveel drinken …. Sevilla is een prachtige stad, heerlijk om hier een paar dagen te verblijven.

1. Raymond:
    24 november 2022
    Heren voor jullie even de volgende informatie:

'Saartje' overleden 04 04 2017
    VORDEN (ANP) - In haar woonplaats Vorden is maandagavond Riek Schagen op 94-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een familielid van haar gezegd. De actrice werd vooral bekend door haar rol van juffrouw Saartje in de tv-serie Swiebertje.
    Ze overleed op 94-jarige leeftijd in verzorgingshuis De Wehme in haar woonplaats Vorden en is 19 juli gecremeerd in Doetinchem.[2] Haar as is begraven op de Algemene begraafplaats Vorden. Er is inmiddels een Riek Schagenplein in Vorden.

Ik bedoel maar..
  2. Bonne Posma:
    24 november 2022
    Waarachtig, jij kent je klassiekers, en je schudt het zo uit je mouw. 🤣🤣