Begin reis met opstart probleempjes….

9 september 2023 - Koblenz, Duitsland

Hallo

Hier het eerste reisverhaal van de vakantie van Heed en mij. Volgens de planning ging vanmorgen de wekker om 07:00 uur. Na de gebruikelijke routines (w c / scheren / douchen) een lekker ontbijtje klaar gemaakt, en natuurlijk de broodjes voor onderweg.  We wilden tegen 09:00 uur weg, en in het begin zaten we nog aardig ‘op schema’. Nog even de laatste spullen inpakken, en in de auto hopsakee! Oh, heb je je reservebril meegenomen vroeg Hedi. Ik nee, dus, weer naar binnen, reservebril gezocht (shit) waar is dat ding? Maar gelukkig gevonden en hup op weg naar de markt, waar we nog een lekker stuk kaas gingen scoren. (Boeren belegen kaas, we zijn er helemaal aan verslaafd) We zouden vanaf de markt rechtstreeks doorgaan op weg naar Koblenz, onze eerste stop! In de auto merkte Hedi op: ik heb mijn I-pad vergeten. Dus, ja hoor eerst weer richting Eefde, de I-pad opgehaald en eindelijk konden we op weg.  Heb je alles vroeg ze nog, ik:” Ja zeker alles in orde”. Via Hummelo, Doetinchem gingen we op weg naar Emmerich, waar we nog hebben getankt. Ja, scheelde 10 cent per liter aan de pomp. Vlak voor Leverkusen, we moesten nog ongeveer een uurtje, hebben we even een kopje koffie gedronken. Of zullen we bij een Raststätte een kop koffie scoren en een broodje eten? We gingen van de snelweg af, en kwamen in het plaatsje “ Opladen” . Laat ik het volgende er over zeggen, echt ‘opgeladen’ raakten wij er niet van. Na een kopje koffie maar snel weer door richting eindbestemming. Na wat vage files (gelukkig niet heel lang) zijn we aangekomen bij onze Airbnb in Koblenz. Het ziet er allemaal netjes uit, alles aanwezig met een mooi uitzicht op de langs stromende Rijn.

Nadat we alles hadden geïnstalleerd zijn we naar het centrum (de Altstadt) van Koblenz gereden, zo’n 6 km verwijderd. We wilden eerst met de fiets gaan, maar deze hebben we nog niet kunnen vinden. Volgens de Airbnb eigenaar zouden we 2 fietsen tot onze beschikking hebben?? Na ik denk zo’n 3 a 4 rondes door het centrum met veel stoplichten, en heel veel parkeerplaatsen die allemaal bezet waren, vonden we uiteindelijk een parkeergarage die 24 uur open was. Hier geparkeerd en vervolgens de uitgang gezocht. 😕 We zaten eerst in een een nooduitgang die was op slot. We kwamen tenslotte uit op een heel mooi plein, waar al van alles was geregeld voor een “After Work” party 🎉. Koblenz is een prachtige stad, die we in de komende dagen zeker nog moeten ontdekken, maar eerst maar eens een terrasje vinden voor ons eerste biertje. Het was al dik over 4 uur. (Dat kan eigenlijk niet en we hebben afgesproken dat we allebei een boete moeten betalen voor het te laat drinken van het eerste biertje.. 5 euro in de vakantiepot)  Op een mooi terras aan de Rijn vonden we een plekje. Wij bestelden een dikke halve liter en een kwart liter  voor Hedi. En, je bent in Duitsland, dus wat moet er op tafel komen? Jazeker, een curry-wurst. Die bestelden we en “4 - en een half uur later” hadden we allebei nog zo’n volle maag dat we totaal geen zin meer hadden in eten. We vonden wel een mooi plekje op een terras, dichtbij de “After Work” party. Hedi een pinocollada, ik een Graubunder witte wijn, erg lekker. Genoten van het kijken naar wat er zoal gebeurt om je heen, meende ik ineens een vrouw te zien, met een klein kindje op haar buik in zo’n draagzak. En …. Ik zag dat een van haar borsten schuin opzij hing, zo in the open air. 😳 Ik zei nog tegen Heed, ik hoop niet dat ze dicht bij ons gaan zitten want dan moet ik de hele tijd mijn best doen om er niet naar te kijken. En ja hoor, ze kwamen onze richting op. Toen zag ik pas dat ik me totaal had verkeken, het was niet haar borst, maar het kindje had de arm wat gevouwen tegen haar aanliggen en dat leek net alsof …

Nu we weer terug kwamen bij de Airbnb moest ik nog wat spullen mee naar boven nemen, onder andere mijn toilettas. Hedi: “die ligt vast nog ergens achter in de auto”. Maar, die ligt niet achter in de auto, want wat blijkt, die heb ik helemaal vergeten in te pakken. Oh oh, nou ja, is ook geen zware kwestie. Morgen of maandag maar even wat scheerschuim, een scheermes een tandenborstel een cruiser een lekker geurtje een pincet en wat nog niet meer scoren. 🤯 Ik ga afronden, we zitten nog even lekker op het balkon, we zien de lichtjes branden langs de terrasjes van de Rijn. Het zal vast lekker slapen worden.

Gute Nacht Freunde .. es wird Zeit für mich zou gehen, was ich noch zu sagen hätte, dauert eind Zigarette (ik rook niet, dus ik pak wel wat anders) und ein letztes Glas im stehen. (Vrij vertaald: we nemen nog een afzakkertje)

1. Alma ten Bruin:
    11 september 2023
    Vergeten en niet meer weten: "Je wordt ouder papa geef het maar toe, je kan er niets aan doen" (met dank aan Peter Koelewijn)
  2. Bonne Posma:
    11 september 2023