WK voetbal maandag 21 november

21 november 2022 - Sevilla, Spanje

Gisteravond heerlijk gegeten in hetzelfde restaurant als vrijdagavond. Hebben het niet laat gemaakt, ‘slechts’ 2 flessen witte wijn met zijn vieren. Op tijd te bed en vanochtend al 09:30 uur op weg voor een ontbijt. Daarna koffie in hotel Alfonso (daar waar Willem Alexander, Máxima voor het eerst heeft ‘betast’….)
Het maakte ons niet uit, we dronken koffie in lekkere fauteuils, in een prachtig en heel duur hotel, kopje koffie voor slechts 4,95. Daarna zijn we nog naar het oorlog museum gelopen, interessante expositie over de vele bevrijdingsoorlogen van Spanje.

Toen gingen we richting de stad.
Omdat we niet de hele weg (zeker drie kwartier )  door de motregen wilden lopen naar de Engelse pub “the Merchant” , hebben we een taxi genomen, in een super de luxe Tesla.

Im de Engelse pub bestelden  we een  biertje, nog een biertje, toen nog een biertje en toen begon Engeland - Iran. Ook hebben we “Chicken wings” besteld en die smaakten goed. We wilden eigenlijk na de wedstrijd Engeland-Iran naar ons appartement om Nederland-Senegal te kijken, maar omdat het zo gezellig was,  met een geweldige sfeer, bleven we in de pub. Engelse supporters hebben veel bravoure. Toen Engeland 1-0 scoorde gingen ze helemaal door het dak. Bij 2-0 en 3-0 was er geen houden meer aan: “England-England” we love you England, werd massaal gezongen. Einduitslag 5-2 en nog 3 kwartier voordat Nederland-Senegal begon. Veel in oranje geklede supporters kwamen de pub binnen, en maakten veel kabaal.  Dat beloofde wat…De wedstrijd: “Het bleef lang 0-0, maar nadat het 1-0 voor Nederland werd,  gingen alle remmen los. Iedereen sprong elkaar om de nek. Gekkenhuis!!”
We hebben nog na zitten kletsen met Amerikaanse supporters maar die snapten echt helemaal niks van voetbal. 🥱🥱🥱  we zijn op tijd terug naar ons appartement gegaan, want morgenochtend worden we om 08:15 uur opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Daarmee is onze 4e city-Tour alweer afgelopen, helaas. Heel jammer, morgen de  terugreis naar Nederland, maar wel met heel veel mooie herinneringen aan SEVILLA!!!!, een geweldige stad.
Weer heel veel zin in een volgende tour…..
tot de volgende keer : a la Proxima!!! In Porto.