Terugreis en aankomst Kazerneplein 2 in Eefde šŸš—šŸŽ

24 september 2022 - Zutphen, Nederland

Zaterdag 24 september ā€˜22. Vanochtend zijn we om half 7 opgestaan. We hadden afgesproken om tegen 07:15 uur bij Jo en Gre te ontbijten samen met Raymond, Dorien en Jo en Gre natuurlijk. Na het opstaan,Ā de laatste spullen opgeruimd en ingepakt, gedoucht en daarna nog wat huishoudelijke zaken, water afsluiten, stroomtoevoer naar de camping afsluiten,Ā nog een laatste inspectie, caravan op slot,Ā de tent goed afsluitenĀ en toen met de auto richting het huis van Jo en Gre. Daar aangekomen rook het in de keuken al naar verse croissants, koffie, jus dā€™orange, gekookte eitjesĀ en de ontbijttafel stond verder al helemaal klaar. Wat Jo en Gre allemaal klaar maakten (ook de afgelopen dagen) niets was teveel, hetĀ Ā Ā was echt super. Ook voor onderweg hadden Jo en GreĀ Ā nog hapjes ingepakt:Ā Ā lekkere gehaktballetjes van gisteren, croissantjes voor onderweg šŸ˜‹. We konden dus met een gerust hart de lange reis beginnen, en als alle winkels onderweg dicht zouden zijn, was er niets aan de hand. Wat opviel was dat er heel veel vakantie hangers (campers, caravans) weer naar het noorden gingen, het was dus best levendig druk, maar afgezien van een paar kleine opstoppingen konden we vrij vlot door.Ā Ā  Ā  De eerste 220 km hebben we samen opgereden met Ray en Dorien, we hebben een kopje koffie gedronken bij een tankstationĀ achter Macon. Daarna hebben we ieders een beetje ons eigen tempo gereden. We hadden afgesproken om,Ā voordat we inĀ Luxemburg zouden zijn, nog even contact op te nemen. Ā Hedi en ik waren net 5 minuten bij het 2e tankstation in Luxemburg waar we hebben getankt en daarna wat lekkers gekocht voor in de auto. Raymond en Dorien kwamen er ook al aan en na de ā€˜sanitaireā€™ stop hebben we nog wat gedronken. Daarna ging het doorĀ Ā de Belgische Ardennen richting Luik. Het laatste gedeelte tot aan Wychen hebben we eigenlijk ook gezamenlijk opgereden. Daarna gingen Raymond en Dorien richting Arnhem en wij richting Apeldoorn.Ā

In Eefde aangekomen had Siem gezorgd voor een lekkere pasta, zodat we eigenlijk zo aan tafel konden gaan,Ā erg fijn dat hijĀ daar aan had gedacht. Toppie Siem, nadat we wat hadden bijgepraat, onder andere over de aanstaande verhuizing van Siem in Nijmegen,Ā volgdeĀ nog een minder leuke klusje, de auto uitpakken, globaal alle grote spullen eruit. Op dit moment is Hedi boven aan het uitzoeken voor de was, en ik ben bezig met voorlopig het laatste reisverhaal. Na op 26 augustus te zijn vertrokken, zijn we 24 september weer terug. We zijn dus bijna een maand onderweg geweest.Ā Dwars door Frankrijk, langs de westkust, naar het zuiden en dan de Spaanse grens over naar Spaans Baskenland. Nog enkele dagen op de camping in Cap dā€™Agde en toen een volle week op Valdrome Soleil. Heel veel gezien, veel plezier gehad samen,Ā Ā met Jo en Gre, met Raymond en Dorien en met de ā€˜voor ons bekendeā€™ gasten van de camping. Een heleĀ Ā leuke vakantie die ik hopelijk met jullie lezers heb kunnen delen. Het was leuk om de verhaaltjes op te schrijven en voor mijĀ Ā ook heel leuk om te horen dat er met plezier naar werd uitgekeken. Tot een volgende Reislog, dikke šŸ˜˜ van mij en natuurlijk ook van Hedi,Ā šŸ˜˜. Ā  ā€œGoed gaan enĀ gezond blijvenā€!!Ā

Fotoā€™s