Reisdag naar (voorlopig) laatste reisdoel: Valdrome Soleil

16 september 2022 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Vrijdag 16 september was de terugreis dag naar Valdrome Soleil. Na het ontbijt hebben we alle spullen, onze ‘toppers’ (matrassen) waar we heerlijk op hebben geslapen, de koffers enz.  weer in de Volvo geladen. Ook de camper werd ‘reis klaar’ gemaakt, fietsen erin, zonnescherm inrollen enz. Daarna konden we nog  even lekker naar het strand. Dit keer hebben we geen bedjes gehuurd, wel nam Gré een parasol mee. De zee was vandaag anders, geen hoge golven, en de wind kwam vanaf land. Dat betekent dat je dan moet oppassen dat je niet ‘gezandstraald’ wordt. Omdat de wind nog niet zo sterk was, viel dat nog mee. Op het strand aangekomen legden we onze handdoeken uit en Gré begon zijn parasol op te zetten. Nadat dat klusje was geklaard, konden we lekker gaan liggen. Maar, een harde windvlaag zorgde ervoor dat Gré zijn parasol over het strand vloog. Er achter aan, nog eens in het zand gestoken, en lekker liggen, tot Gré zich bedacht dat er ook speciale ‘wokkels’ zijn om in het zand te draaien en dan daar de parasol in vastzetten. In een strandwinkel dichtbij heeft Gré zo’n  ‘strandwokkel’ gekocht. En… de parasol bleek nu beter in het zand te staan. Nadat we lekker in de zee hadden gezwommen, ‘t was tegen 11:00 uur, gingen we een kopje koffie drinken. Gré klapte de parasol half in, en wij liepen naar het terras.
Toen we terug kwamen, bleek de parasol toch weer over het strand te zijn gewaaid. Een Franse dame deed heel boos, er hadden wel ongelukken mee kunnen gebeuren. Ondertussen had ze de parasol vastgemaakt. Ja, wat konden we er nog mee? Vriendelijk groetend nam Gré de parasol weer mee. We bleven nog tot 1 uur op het strand, en toen konden Gré en ik eindelijk onze halve kippetjes bestellen die smaakten heerlijk, zo uit de oven. 🍗

Tegen half 3 / kwart voor 3 vertrokken we vanaf camping Le Cap d’Agde richting Mirabel et Blacons. Reis verliep voorspoedig tot zo’n 80 km voor het einde. Er bleek een lange file te staan en besloten werd om via N-wegen (route Nationale)!en soms ook K-wegen (klote weggetjes) verder richting camping te gaan. Met een behoorlijke vertraging, maar wel mooi de file ontweken, arriveerden we tegen half 7 bij de camping. Camper uitpakken, naar onze plek (Rue de Bonne) de auto uitpakken, de caravan ‘inrichten’ , een schoon bed maken, de koelkast schoonmaken (vorige huurders waren dit vergeten) zodat we onze 1e nacht konden doorbrengen. Daarna nog een hapje gegeten bij Jo en Gré, waar ook Kim ondertussen thuis was gekomen uit Lyon. We hebben heel gezellig gegeten, gepraat tot we tegen half 10 naar boven liepen naar de caravan. Al met al een leuke, maar toch ook vermoeiende dag. Nu lekker slapen en morgen ‘gezond weer op’. 😘