Heerlijke gegeten bij restaurant La Tortue

1 september 2022 - Honfleur, Frankrijk

Nog even een toevoeging op vandaag, de moeite waard. Vanavond zo lekker gegeten, nadat we eerst nog even op een terrasje ons gebruikelijke biertje hadden gedronken. Ik had ‘s middags, toen we door Honfleur liepen, het restaurant al gespot. De menukaart zag er goed uit, het restaurant lag een beetje in de straatjes achteraf.
Tegen een uur of half 7 met de auto naar Honfleur. Terrasje uitgezocht, we zaten nog maar net of het begon te regenen, maar gelukkig zaten we onder de parasol.  Uiteindelijk door de steeds hardere regen, op zoek naar het restaurant. Ik had wel een idee waar het restaurant zich ongeveer moest bevinden.  Hedi vond dat ik compleet de verkeerde kant op ging maar ik bleef kalm, gelukkig hebben wij Posma’s  een oriëntatie van een goed getrainde Posduif!! Dus uiteraard het restaurant gevonden en er waren ook nog 2 tafels vrij. Heerlijk voorgerecht, Foie-gras was boterzacht, hoofdgerecht Heed vegetarisch, ikzelf Magrait de Canard, nagerecht ijs met warme appel op n caramel saus (ik) en Heed chocolade met ijs. We dronken  er een lekkere Chardonnay bij. Kortom, een mooie afsluiting van ons verblijf in Honfleur. A bientot, Bonne nuit, 👩 en 🧑🏽‍🦳