Another day at the park! Dinsdag 20 september 2022

20 september 2022 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Vanochtend een beetje lui, want we hebben afgesproken dat we pas tegen 10:00 uur bij Ray en Dorien zouden zijn, om verder te helpen met de voltooing van het plaatsen van de tent. Ik heb nog wat foto’s genomen vanaf onze plek, met een mooi uitzicht op het Rhône dal. Daarna naar Raymond en Dorien, Gre was ook  al bezig, ik heb de tentstokken, ter ondersteuning en versteviging aangebracht samen met André. Dorien en Hedi gingen naar de Brico om stenen en latjes te halen. André had namelijk een goed idee, om de gleuf tussen de 2 vlonders op te vullen met kleine lichte stenen. Nu dat af is krijgt de tent een nog luxere uitstraling. Toen we koffie aan het drinken waren, vroeg de buurman van Raymond of hij even kon helpen met een parasol paal. Deze was vastgedraaid, ik hoorde dat Raymond mij ook riep om even te assisteren. Met vereende krachten lukte het ons om de 2 vastzittende delen los te draaien van elkaar. Buurman Jan had nog een vastzittende paal (een houten paal, niet zijn eigen paal🤣) en vroeg of we die ook niet los wilden maken. Gretig als we waren (en een beetje stoer dat we de eerste paal uit elkaar hadden weten te krijgen) pakten we elk een uiteinde vast en begonnen in tegenovergestelde richting te draaien. Na nog geen 5 tellen hoorden we een luide “krak”  en zagen we dat we de paal wel uit elkaar hadden, maar niet op de goede plaats. Deze paal was duidelijk verrot van binnen. Gelukkig moest buurman Jan erom lachen en hoefden we ons niet schuldig te voelen. Vrolijk groetend gingen we terug naar de koffie met gebak. Daarna nog wat kleine detail klusjes en vervolgens naar beneden waar Jo een heerlijke lunch had gemaakt. Na de lunch zijn Raymond en Dorien nog naar de Brico gegaan, Gre een middag dutje, Jo moest ook nog wat boodschappen doen en Hedi en ik zijn bij onze tent nog wat gaan ‘aanrommelen.’ De houten ligstoel moet nog gemaakt worden, de parasol beschermhoes heeft Hedi gemaakt en kan alvast om de parasol heen enz.,  het lijkt alsof we de automatische piloot een beetje op “naar huis gaan”  hebben staan. Maar dat wordt vrijdag 23 september, eerst nog lekker een paar dagen genieten van onze vakantie.

Vanmiddag hebben we afgesproken op het terras, waarna ik tegen 5 uur naar beneden ga om samen met Jo  “Vegetarische Beef-Wellington” te maken. Daarna zullen we wellicht nog wat tv kijken en dan wordt het zo alweer woensdag de 21e. Morgen gaan we lunchen bij  “Le Grand-mere”  in Valence. Daar kun je heerlijke zeetong eten. Morgen zal ik er zeker meer over weten te vertellen. Voor nu, Bon Soire et a demain. Groetjes Bonne