18 en 19 september

19 september 2022 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

Gisteren zondag 18 september was echt een ‘luie’ vakantie dag. Ik kon lekker uitslapen, Hedi ging al om 09:15 uur naar de rommelmarkt met John en Lizzy, uiteraard kwam Hedi thuis met enkele ‘gescoorde’ items. Een klein krukje, bijzet tafeltje, het zag er voor mijn gevoel niet zo denderend uit. Maar Hedi weet vaak van elke koop op een rommelmarkt wel wat leuks te maken. Een aardewerken potje om knoflook te bewaren, ik wist niet dat zoiets bestond…. maar, voor maar 3 euro gekocht, kun je je helemaal de koning te rijk voelen., blijkbaar. Tegen 17:00 uur werden wij, Ray en Dorien en nog enkele vakantie gangers, verwacht op het feestje bij Jo. Jo is net 54 jaar geworden. Daar zijn ook de ‘Nederlandse- Fransen of Franse-Nerlanders bij. We kennen o.a. Scot, Pieter, en zij hebben vaak wel leuke anekdotes te vertellen over hun leven in La France. Beiden wonen al meer dan 30 jaar hier in de omgeving. Jo had weer voor heerlijke hapjes gezorgd, na veel gezellige praat  , tegen 22:00 uur gingen we naar ‘boven’ en om 22:30 uur lagen wij heerlijk te bed. Vanochtend werden wij tegen 09:30 uur verwacht bij Ray en Dorien. Hun oude voortent van de caravan afhalen, en een nieuwe tent ervoor zetten. Gelukkig waren er veel ‘vrijwilligers’ annex vrienden, om te helpen. Veel kapiteins op 1 schip, de eigen opvattingen over hoe iets moest worden gedaan leverden soms humoristische situaties op. Voor mijzelf, ik ben maar een klein beetje technisch, betekent dat vooral “Follow the leader”. Het slopen van de oude tent, het aanhangen en afstellen van de nieuwe tent is wel een behoorlijke klus. Over het algemeen verliep dat goed. Ik had zelf wel moeite met schroeven in/uitdraaien met -torkx en met kruiskop schroeven. Vooral als dat vlak na elkaar moest had ik vaak het verkeerde bitje in de schroef boormachine. op een gegeven moment ben ik er dan klaar mee. Zonder al te deel problemen werd die taak overgenomen door André of John, of Ray, of Hedi ook een meesterklusser.

Tussen de middag kregen we een heerlijke lunch van Ray en Dorien. Na de lunch gingen we verder met de nieuwe voortent afstellen. Op onze camping zijn we al jaren bevriend met Bob en Corry. De meest lieve mensen die je je zou kunnen voorstellen. Bob is wat vergeetachtig, maar wel een type ‘aanpakken’. Dat Bob daarbij een wat eigenaardige aanpak heeft is nog zacht uitgedrukt. Daar waar Bob helpt, loopt het meestal in de soep. Zo zijn we 3 kwartier bezig geweest met een rits van de voortent vast te krijgen. Terwijl deze al vroeg in de ochtend had vastgezeten. “Bob was here” zeggen we nu. Verder gezellig geklust, morgen nog wat kleine klusjes en dan kunnen Ray en Dorien ook met een gerust hart beseffen dat er niets met de voortent kan gebeuren. Super! Na de klus zijn we lekker op het terras gegaan om een welverdiend biertje te drinken. Vanavond heerlijk gegeten bij Jo en Gré met Raymond en Dorien. Dat was hem voor vandaag en morgen weer nieuwe avonturen uit Valdrome Soleil. 🤣groetjes Van Bonne